Utsläppet!


Jag och Tuttis på väg hem från betet.

Hej! Idag släppte vi ut Tuttis på bete! Först började han beta som en tok jätte mycket och jätte fort! Hans kompisar från stallet (Cayenne, Lilly och Camillo) var redan där och hade gjort upp rangordningen. Så vi trodde att dom skulle börja bråka så fort Tuttis kom dit, men alla åt i lugn och ro! Efter någon halvtimme började alla hästar springa och busa! Tuttis försökte få kontakt med Lilly, men det tillät Cayenne verkligen inte! Hon skyddade Lilly från allt och alla som kom nära. Tuttis fick två bett på manken och sedan kom han inte nära igen! Men Camillo gick och kliade Tuttis i manen, så dom två kommer väldigt bra överrens. Det gör Tuttis och Cayenne i vanliga fall också. Tuttis stod bara där i några timmar, han får komma dit och stå där ''på riktigt'' efter tävlingen i stöcke som är nästa helg. När jag red till betet med honom var han ganska uppspelt och undrade vars vi var påväg. Och han gnäggade hela vägen hem och ville verkligen inte därifrån. Jag hade problem med att fånga honom i hagen också. Men det kan man ju förså eftersom att han inte har gått på bete på flera år! Jag tänkte ta med kameran och fota idag, det blir jätte fina bilder när dom springer i hagen. Men kameran var urladdad, jag kan fota en annan gång! Jag är helt säker på att jag kommer få fler tillfällen!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback