Hemmaaaa

Hej! Idag har vi tagit hem lille Tuttis. Innan vi åkte ifrån Klabböle red jag en stund själv på ridbanan.
Tuttis har aldrig ridits i Klabböle utan att Memme har varit med, och Memme hade åkt innan Tuttis tillbaka till Stöcksjö så det här blev första gången han var utan Memme.
Tuttis var ganska så stressad över att vara själv så han trippade runt och gnäggade. Och då började jag sjunga! Haha, jag vet att det låter lite konstigt men jag gjorde det och då blev han lugn! I början var han jätte fin, men sedan när jag skulle börja ställa och böja honom blev han jätte sur och tyckte att det var jätte tråkigt! Och då stannade jag och tänkte efter vad jag skulle göra åt det. Jag tänkte noga och kom ihåg vad Tuttis förra ägares pappa hade sagt till mig på en tävling som han kollade på: ''han sammarbetar bäst om han tycker att det är roligt''.
Så då började jag tänka på vad han tyckte var roligt (som inte hade med hinder att göra). Och jag kom på att han tycker att det är väldigt roligt med galoppbyten. Men först behövde jag galoppera fram, så då red jag på en volt i galopp. Men han var sur ch ville inte böja sig och började streta imot och bli stark. Så jag gick utt på spåret och bara lät honom galoppera, jag galopperade flera varv. Bara runt runt.. Till slut blev han på bra humör igen och då gick jag in på en 8-volt och började göra galoppbyten i mitten. Det tyckte han var jätte kul och efter 3 byten började han sänka sig i formen! Han blev glad, mjuk och pigg, jag hade fått honom glad!:D
Sedan red jag vidare i alla gångarter och gjorde lite öppna/sluta och han var verkligen jätte fin! Så jag har kommit på en ny ''knapp'' på honom: Galoppbyten i uppvärmningen. Sedan körde vi hem till Globen stallet. Det var som att komma hem efter att ha varit borta länge! Jätte skönt och Tuttis blev jätte nöjd och började tugga hö direkt! Ikväll ska jag sova hos Frida, igen haha! Imorgon ska vi ta tåget till Ö-vik över dagen. Vi ska bada på paradisbadet och gå på affärer som inte finns här. Det blir nog ett mobilinlägg från tåget, så håll utkik!;)

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback